Cookies!

Lovade som sagt att lägga upp receptet på dem ursmaskiga kakorna jag gjorde tills i lördags :)

Chocolate chip cookies
Ingredienser:

100 g smör
2 dl farinsocker
1/2 dl strösocker
1/2 tsk vaniljsocker
1 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 dl havregryn
1/2 tsk bikarbonat
1/2 tsk salt
125 g choklad
1 dl grovt hackade salta jordnötter

Gör såhär:

1: Sätt ugnen på 175 grader. Rör ihop smöret med farin -,vanilj -och strösockret.
2: Tillsätt ägget under kraftig omörning.
3:Blanda mjöl,havregryn,bokarbonat och salt-rör ner i smeten.
4:Hacka chokladen och nötterna grovt och blanda ner i smeten.
5:Rulla 24 bollar och lägg dem glest på bakplåtspappers klädda plåtar.
6:Grädda kakorna mitt i ugnen i ca 10 minuter-låt svalna på plåten.

Ni mååååste bara testa dem!

Och efter helgen så kommer ett recept på äppelpaj. Pappa hade med sig en tidning och receptet verkar så himla gott, med vaniljsås i botten och syrliga äpplen,mumma :)





Bakade dessa i torsdags kväll vilket innebär att smaka får jag icke! Så sugen som tusan var jag, jag är en smet och degälskare :P Men inte en enda smula slank ner utan jag väntade minsann tills lördagen :D

Nu ska jag ta och kika runt lite innan lunchen och atlas ska ut :)

Hejdå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0